Wie zijn de leden van het Topcentrum? Welke diensten bieden zij aan? En welke trends zien zij in hun vakgebied? In het item ‘Even voorstellen..’ stellen wij per editie een bedrijf aan je voor. Deze keer is het woord aan Arjan en Rolf Mol de eigenaren van Malanico.

Arjan en Rolf, vertel eens wat over jullie bedrijf.
“We zijn een echt familiebedrijf met meer dan 80 jaar ervaring en in al deze jaren gegroeid tot een grote internationale distributeur die meerdere distributiemodellen aanbiedt, waaronder e-fulfilment. Dit doen we vanuit het moderne geautomatiseerde warehouse in Nieuwleusen. Om producenten en leveranciers in verschillende branches te ontzorgen, die zich willen focussen op hun kerntaken is Malanico dé constructieve distributieschakel, die met de klant in gesprek gaat om gezamenlijk de consolidatievoordelen om te buigen naar een win-winmodel. Als centrale schakel in de supply chain zorgen wij ervoor dat producten op een zo efficiënt mogelijke manier gedistribueerd worden.”

Dat klinkt succesvol. Red je dat alleen?
“Nee, zeker niet. Met ruim 100 medewerkers doen wij dagelijks onze uiterste best om alles tot in perfectie voor onze klanten uit te voeren. Mede dankzij deze inzet zijn we uitgegroeid tot een belangrijke speler in de markt en daar zijn we trots op! Onze teams zijn betrokken, ambitieus, klantgericht en proberen continu onze processen steeds weer te verbeteren. Hierdoor is onze dienstverlening van hoge kwaliteit en blijft deze door de ideeën en inzet van alle collega’s steeds weer vernieuwend.”

De ontwikkelingen gaan razendsnel in de E-commerce. Zie je een nieuwe trend aankomen in jouw branche?
“Het koopgedrag van consumenten is continue in verandering, hierdoor zal de markt zich de komende jaren verder moeten gaan ontwikkelen. Webshopeigenaren zullen zich steeds meer gaan focussen op e-commerce trends zoals videomarketing, voice shopping, personalisatie, social selling performance van de webshop etc. Door deze partijen te ontzorgen in het logistieke proces, e-fulfilment, kunnen zij zich richten op hun core business, namelijk marketing en verkoop. Daarnaast zien wij ook de trend ‘same day delivery’. Nu zien consumenten dit nog als unieke service, maar in de toekomst zal dit steeds vaker als standaard gezien worden. Wij spelen graag in op de behoeftes vanuit onze klanten en kunnen dus ook ‘same day delivery’ al aanbieden aan webshops.“

Heeft u een vraag?

Bel ons op 038 202 2020 of maak gebruik van het onderstaande contactformulier.